MDR (Yönetilen Tespit ve Müdahale) yetenekleri sunan MSP ‘ler, gelirlerini artırırken müşteri ortamlarının anlaşılmasını ve güvenliğini de geliştirir. Bunların ESET yönetimi altına alınması kaliteli hizmet sağlar ve MSP’lerin operasyonel verimliliklerini artırır.
Yönetilen Hizmet Sağlayıcıları (MSP’ler) gelişmeye devam etmek zorundadır. Hem en son güvenlik tehditlerini ve trendlerini takip etmek hem de teknoloji envanterlerinde kullandıkları her ürünü tam olarak kullanma becerisini sürdürmek, başarıları için kilit bir bileşendir.
Ancak bu, çalışanlarının becerilerini geliştirirken kullanabilecekleri daha az kaynağa sahip oldukları anlamına gelebilir. Ya da günlük işlerinde düzenli bakım söz konusu olduğunda binlerce koltuğu olan müşterileri korurken bu dakikalar ve saatler kritik olabilir.
Tespit etmek ve yanıt vermek için zamana sahip olmak çok önemlidir. Siber tehditlerin giderek daha karmaşık hâle gelmesiyle birlikte yetenek açığı genişlemeye devam ediyor; bu da MSP’ler için hem bir fırsat hem de bir zorluk olabilir. Yönetilen Tespit ve Müdahale hizmetleri bu durumu MSP’lerin lehine çevirebilir.
MSP zorlukları
Yönetilen Hizmet Sağlayıcıları siber güvenlik tehditlerinin artan karmaşıklığı nedeniyle önemli zorluklarla karşılaşmaktadır. Günlük operasyonları, bir yandan siber tehditlere karşı sağlam koruma sağlarken diğer yandan müşteri sistemlerini izlemeyi, rutin bakımları gerçekleştirmeyi ve teknik sorunları ele almayı içerir. Aynı anda birden fazla müşterinin BT ortamlarını yönetmek için 7/24 ulaşılabilir olma ihtiyacı karmaşıklığı daha da artırıyor.
MSP’lerin en son tehditler konusunda güncel kalmaları gerekir ki bu da siber suçluların taktiklerinin sürekli geliştiği göz önüne alındığında yorgunluk yaratır. Yapay zekânın entegrasyonu bir miktar destek sağlamıştır. Ancak siber suçlular yapay zekâ araçlarını kötü amaçlarla kullandığından yeni güvenlik açıklarını da beraberinde getirmektedir.
Birçok müşteri sistemine derin erişimleri nedeniyle MSP’lerin kendileri de siber saldırılar için başlıca hedeflerdir. MuddyWater vakasında olduğu gibi tedarik zinciri saldırıları, MSP araçlarının müşteri ağlarını tehlikeye atarak nasıl kötüye kullanılabileceğini vurgulamaktadır. MSP’ler bu tehditlerle mücadele etmek için kapsamlı görünürlük ve Genişletilmiş Tespit ve Müdahale (XDR) gibi gelişmiş algılama yeteneklerine ihtiyaç duyarlar.
Ancak bu araçlar bunaltıcı olabilir ve etkili olabilmeleri için dikkatli bir yönetim gerektirirler. Tüm müşteriler için kesintisiz koruma sağlarken bu talepleri dengelemek MSP’ler için önemli bir zorluktur.

MSP ‘ler için tüm alanları kapsıyoruz
ESET MDR, MSP’lere müşterileri için 7/24 yönetilen tespit ve müdahale hizmetleri sunuyor. Bu hizmet sayesinde müşteriler, aktif zararlı yazılım gruplarını sürekli izleyen ve en üst düzeyde siber saldırı önleme sağlayacak olan dünyanın en deneyimli tehdit avcılarını kullanarak işlerini koruyabilirler. ESET MDR, MSP’ler için çeşitli nedenlerden dolayı faydalıdır ancak en önemlisi şunlardır:
7/24 izleme ve yanıt: ESET MDR, 24 saat izleme ile tehditlerin 20 dakikadan kısa sürede tespit edilmesini ve yanıtlanmasını sağlayarak MSP‘ler ve müşterileri için sürekli koruma ve gönül rahatlığı sağlar.
Kapsamlı analiz ve hedefli yanıtlar: ESET MDR, tehditleri doğru bir şekilde değerlendirmek ve gerekli düzeltme eylemlerini belirlemek için otomatik ve insan liderliğindeki analizi birleştirir. Bu, MSP’lerin dahili kaynaklarını zorlamadan tehditlere kesin ve hızlı yanıtlar verilmesini sağlar.
Aşırı uyarı yüküyle mücadele: ESET MDR, uyarıları akıllıca önceliklendirerek ve yanlış pozitifleri filtreleyerek MSP’lerin uyarı yorgunluğunu yönetmelerine yardımcı olur. Bu, MSP’lerin yüksek öncelikli sorunlara odaklanmasını ve daha verimli yanıt vermesini sağlar. ESET PROTECT platformuna entegre edilen ESET AI Advisor, güvenlik analistlerini, konuşmaya dayalı istemler ve etkileşimli diyalog kullanarak tehditleri tanımlamaya, analiz etmeye ve azaltmaya yardımcı olabilecek bir AI asistanıyla donatarak güvenlik görevlerinin karmaşıklığını birkaç tıklamaya indirgeyerek bir MSP’nin verimliliğini artırmayı amaçlamaktadır.
Müşteri ilişkilerini güçlendirme: ESET MDR, gelişmiş tehdit istihbaratı ve yüksek kaliteli destek sağlayarak MSP’lerin müşterileriyle daha güçlü, güvene dayalı ilişkiler kurmasına yardımcı olur. Bu, MSP’leri yalnızca hizmet sağlayıcıları değil, güvenilir danışmanlar olarak konumlandırır.
Operasyonel verimlilik: ESET MDR ile iş ortaklığı yapmak, MSP’lerin operasyonlarını kolaylaştırmasına ve dahili ekiplerinin üzerindeki yükü azaltmasına olanak tanır. Bu, MSP’lerin hizmet portföylerini genişletirken normal günlük faaliyetlerine odaklanmalarını sağlar.
Genel olarak, Yönetilen Tespit ve Müdahale (MDR) hizmetlerinin dahil edilmesi, Yönetilen Hizmet Sağlayıcıların personel geliştirme ve kaynakları artırma yükü olmadan müşterileri için proaktif, kapsamlı güvenlik çözümleri sunmalarını sağlar. MSP’ler, hizmetlerini izleme ve yönetilen güvenliği içerecek şekilde genişleterek Yönetilen Güvenlik Hizmeti Sağlayıcılarına (MSSP’ler) dönüşebilir. Böylece daha yüksek ücretler talep edebilir ve yeni gelir akışlarının kilidini açabilirler.
MSP ‘ler için dış kaynaklı güvenlik mi?
Elbette teknik olarak MSP’ler zaten işletmelerin BT operasyonlarını dışarıdan yaptırıyorlar. Ancak kendi SOC’leri olan en büyük işletmelerin bile sıklıkla MDR şeklinde dış yardımla nasıl sözleşme yaptığını düşünün. Yardıma ihtiyaç duymak utanılacak bir şey değildir; özellikle de söz konusu yardım kişinin korunması için yukarı doğru bir yörünge ve bir anlamda müşterilerine yayılan çok daha gelişmiş bir güvenlik duruşu yarattığında.
Derin ortaklıkların bir nedeni var ve daha da güvenli bir gelecek inşa etmek için sürekli gelişen tehditlerin kötü niyetli dünyasıyla başa çıkmak için giderek daha gerekli hâle geliyorlar.